TERAPIA PEDAGOGICZNA

Terapia pedagogiczna

(reedukacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Terapia pedagogiczna jest specjalistycznym działaniem mającym na celu usunięcie przyczyn i objawów trudności w uczeniu się, a w konsekwencji wyeliminowanie w przyszłości niepowodzeń szkolnych. Efektem terapii będzie zmiana postawy dziecka /ucznia wobec trudności w uczeniu się, wzrost motywacji do nauki, opanowanie umiejętności poprawnego pisania i czytania, a także wyeliminowanie błędów ortograficznych.

Podczas zajęć staram się stworzyć dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi możliwość wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego na miarę ich możliwości. Bawiąc się z dziećmi szczególną uwagę zwracam na usprawnianie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwej koordynacji. Stymuluję i wspieram, inicjuję rozwój potrzeb i oczekiwań dzieci związanych z poznawaniem świata, potrzebą aktywności.

 

Co jest celem terapii pedagogicznej?

  • Stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych.
  • Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów.
  • Eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji – dzieci wymagają wyrównywania braków w sferze psychicznej w skutek doświadczania negatywnych ocen i kar, a więc zainteresowanie ich tym co jest dla nich atrakcyjne i możliwe do osiągnięcia oraz dostrzeganie uzdolnień, sukcesów i pozytywnych cech.

 

Podczas pracy z dzieckiem stosuję metody wspierające i stymulujące naturalny rozwój dziecka oraz angażujące wiele zmysłów: słuch, wzrok, dotyk. Są to m.in. metody:

  • elementy Metody Dobrego Startu wg M.Bogdanowicz,
  • elementy Kinezjologii Edukacyjnej G. Dennisona,
  • elementy muzykoterapia,
  • wybrane techniki relaksacyjne,
  • ćwiczenia grafomotoryczne M.Bogdanowicz,
  • „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • elementy Metody Ruchu Rozwijającego W.Sherborne,
  • elementy metody Pedagogiki Zabawy.
X