X

JOANNA GROCHOWSKA-LUDZKOWSKA

Psycholog, psychoterapeuta systemowy oraz specjalista psychoterapii uzależnień w trakcie certyfikacji, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z kwalifikacjami przygotowania pedagogicznego, trener umiejętności społecznych, w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.

tel. 603 713 133
email: [email protected]

Właścicielka „Gabinetu terapeutycznego Horyzont”.

W zawodzie psychologa pracuje od 2010 roku. Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalność – psychologia kliniczna. Swoją przygodę z psychoterapią systemową rozpoczęłam jeszcze na studiach a od 2011 roku jest ona integralną częścią mojej praktyki zawodowej. Od 2014 roku jestem członkiem nadzwyczajnym Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam w wielu miejscach, m.in. na szpitalnych oddziałach, (tj. psychiatryczny, dziecięcy, onkologiczny, neurologiczny, udarowy, rehabilitacyjny, opiekuńczo-pielęgnacyjny, leczenia uzależnień, itp.), w Ośrodku Interwencji Kryzysowej, SOSW, Ośrodku Wczesnego Wspomagania Rozwoju, Dziennym Oddziale Leczenia Uzależnień, pracując w przedszkolach, szkołach, we współpracy z GOPS w Rzgowie, TPD, w Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ślesinie, Dziennym Oddziale Psychiatrycznym w Centrum Medycznym Multimd, Punkcie Konsultacyjnym przy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Starym Mieście.

Aktualnie pracuje w Centrum Medycznym Multimed w Koninie (Poradnia Zdrowia Psychicznego, Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży – II Poziom Referencyjny, Ośrodek Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży – I Poziom Referencyjny, Poradnia Terapii Uzależnień i Współuzależnień od alkoholu, Poradnia Terapii Uzależnień dla dzieci i młodzieży, Poradnia Terapii Uzależnień od substancji psychoaktywnych) oraz Gabinecie Terapeutycznym Horyzont.

Z wykształcenia jestem również technikiem farmacji oraz mgr inż. zarządzania i marketingu, ukończyłam wiele przydatnych szkoleń, które pomagają w pracy wielopłaszczyznowo podchodzić do zagadnień, z którymi przychodzi mi się mierzyć.

Nieustannie staram się rozwijać zawodowo pogłębiając wiedzę i doświadczenie, m.in. poprzez studiowanie fachowej literatury oraz uczestnictwo w różnych kursach, wykładach, konferencjach, warsztatach.

Swoją pracę poddaje systematycznej superwizji. Uczestniczę w superwizjach grupowych u 4 superwizorów.

W pracy cenie sobie możliwość kontaktu z drugim człowiekiem w towarzystwie swobody, otwartości, szczerości, empatii, rzetelności oraz bezwarunkowej akceptacji.

Staram się kierować sercem i wiedzą, szanując każdego kogo spotkam na swojej drodze.

Uważam, że właściwie ukierunkowana praca, głównie na zasobach, które każdy z nas posiada, w towarzystwie harmonii, odpowiednim poziomie motywacji, wiary i nadziei doprowadzi do osiągnięcia wyznaczonego celu.

Poza pracą z dziećmi i rodzinami pracuje również z osobami dorosłymi czy to w kontakcie indywidualnym czy poprzez styczność z parą / małżeństwem.

Z uwagi na zamiłowanie do natury chętnie podejmuję pracę z pacjentami na świeżym powietrzu.

W czasie wolnym relaksuje się w towarzystwie najbliższych mi osób. Cenie sobie czas spędzony z rodziną, mężem i dziećmi oraz zwierzętami. Lubię dobre książki, filmy, muzykę oraz sport. Chętnie spędzam czas aktywnie ale przyjemność odnajduję również w ciszy i spokoju.

Doceniam ogromną rolę przyjaciół, obcowanie z naturą, zwierzętami.

Prywatnie: żona, mama dwójki dzieci, w tym nastolatki, szczęśliwa właścicielka rybek oraz trójki czworonogów (suczki i dwóch kotek).

KWALIFIKACJE:

1. Uniwersyteckie Centrum Kliniczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Centrum CBT – Psychologia Kliniczna / podspecjalizacja: Psychologia Kliniczna Dzieci i Młodzieży – trakcie szkolenia specjalizacyjnego od 2020r.

2. Fundacja VIS SALUTIS – Specjalista Psychoterapii Uzależnień

3. Zachodniopomorskie Centrum Szkoleń i Wspierania Przedsiębiorczości – Trener Umiejętności Społecznych TUS SST.

4. Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej – Kurs Zaawansowany Psychoterapii Systemowej, Indywidualnej i Rodzin.

5. Collegium da Vinci w Poznaniu – Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (studia podyplomowe).

6. Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej – Kurs Podstawowy Psychoterapii Systemowej, Indywidualnej i Rodzin.

7. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – kierunek: Psychologia (studia mgr w trybie indywidualnym).

8. Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi, Wydział zamiejscowy w Koninie: kierunek: Przygotowanie Pedagogiczne (studia podyplomowe).

9. Uniwersytet Zielonogórski – kierunek: Zarządzanie i Marketing (studia dzienne, ciągłe mgr – inż.).

10. Medyczne Studium Zawodowe im. Marii Skłodowskiej – Curie w Zielonej Górze – kierunek: Technik farmaceutyczny (studium dzienne).

DOSKONALENIE ZAWODOWE:

udział w kursach kwalifikacyjnych i doskonalących, t.j.:
– Kurs Certyfikowanej Akademii Arteterapii,
– Kurs kwalifikacyjny I i II stopnia z kinezjologii edukacyjnej metodą P. Dennisona,
– Kurs kwalifikacyjny I stopnia z ruchu rozwijającego W. Sherborne i wiele innych.
udział w szkoleniach, konferencjach, warsztatach, m.in. tj.:
– Systematyczna superwzja pracy terapeutycznej,
– Rola mediacji w rozwiązywaniu konfliktów,
– Największy warsztatowy Kongres dla psychologów i psychoterapeutów. Terapia zaburzeń więzi i poprawa jakości relacji w kontekście związków rodzinnych, partnerskich i rówieśniczych,
– ABC autyzmu,
– Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – profilaktyka i terapia trudności poznawczych,
– Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Szkoleniowa, nt. „Profilaktyka i promocja zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych” oraz szkoleniu, nt. „The Thriving Adolescent: Using Acceptance and Commitment Therapy and Positive Psychology to Help Teens Manage Emotions, Achieve Goals, And Build Connection”,
– Największy Kongres dla Psychologów i Psychoterapeutów Dzieci i Dorosłych,
– Otwarte seminaria szkoleniowe poświęcone zagadnieniom przemocy w rodzinie – łącznie 50 godzin,
– Zdrowo czyli jak? Alergie i nietolerancje pokarmowe jako plaga XXI wieku,
– Od depresji do autoagresji,
– Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – budowanie narzędzi do pracy,
– Stosowanie prawa w praktyce szkolnej,
– Rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych uczniów z uwzględnieniem etapu kształcenia,
– Upowszechnianie edukacji prawnej w pracy z uczniem,
– Narzędzia diagnozy dla szkolnych specjalistów,
– Metody badania zagrożenia dysleksją,
– Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
– Efektywne porozumiewanie się z rodzicami,
– Biomedyczne leczenie – wpływy diety i leczenia na postępy edukacyjne uczniów,
– Rozwiązywanie problemów alkoholowych i uzależnień i wiele innych.

 

     

    X